Blog

#
Veel mensen maken zich zorgen om zaken die veilig zijn. Bij vliegangst zijn mensen regelmatig bang dat het vliegtuig neerstort. Bij paniekaanvallen zijn mensen vaak bang dat ze een hartaanval krijgen. Zo zijn er nog meer situaties te noemen. De feiten zijn dat experts zeggen dat de kans dat zoiets gebeurt super klein is. De kans dat er iets met een vliegtuig gebeurt is 1 op de 2,4 miljoen. Dokters zeggen dat je niet kunt overlijden aan een paniekaanval (check dit altijd bij je huisarts). Vaak weten mensen rationeel dat de vork zo in de steel steekt. Toch zijn ze vaak heel erg bang. Meestal gebruiken mensen een simpel zinnetje om zich de stuipen op het lijf te jagen. Dat is: "Ja, maar wat nou als..." Lees verder >>
#
Het maakt niet uit waar je last van hebt, vliegangst, faalangst, paniekaanvallen, rijangst, hoogtevrees, ect.. Wanneer je een angst wil stoppen, is het belangrijk dat je weet wat je op dat moment ervaart. Vanuit NLP is dan de vraag hoe je dit ervaart binnen de drie hoofdzintuigen: horen, zien en voelen. Lees verder >>
#
Teleurstelling vereist adequate planning. Wanneer je teleurstelling wilt voorkomen, is het belangrijk dat je je planning aanpast. Mensen zijn namelijk alleen teleurgesteld wanneer de dingen anders lopen dan ze zich hadden voorgesteld. In deze video leer je hoe je je planning kunt aanpassen zodat je minder vaak teleurgesteld bent. Lees verder >>
#
Voel je je weleens naar en dat je dit verbergt achter een masker zodat het lijkt alsof alles goed gaat? Verberg je je paniekaanvallen, vliegangst of iets anders voor de mensen die dichtbij je staan zoals familie, vrienden of je partner, omdat je bang bent voor hoe ze reageren? Vaak voelen mensen zich eenzaam wanneer ze dit doen, omdat niemand weet hoe ze zich echt voelen. Met deze tips zorg je dat je aan anderen kan vertellen hoe jij je voelt en dat je de steun krijgt die je nodig hebt. Lees verder >>
#
Heb je weleens dat je een probleem wil oplossen, dat je naar de oorzaak opzoek gaat en dat je dan alleen maar meer problemen vindt? Het is zaak daarmee te stoppen en om de 3 dingen te doen die je direct kunt uitvoeren. Los je probleem daadwerkelijk op én voel je er beter over dan wanneer je in het verleden gaat graven. Lees verder >>